missie - visie - strategie


missie

Ondersteuning bieden bij je persoonlijke groei. 

 

Mijn droombeeld is leven in een maatschappij met volwaardig ontwikkelde mensen die samen in staat zijn een gezonde welvaart tot stand te brengen binnen het natuurlijke ecosysteem.

Mijn utopie is dat ieder mens gewoon als volwaardig mens kan leven volgens de rechten van de mens en de universele kosmische wetten.

Wordt jezelf en voel je goed!


visie

De visie vanuit Estima is; balans creëren tussen de ziel, de geest en het lichaam voor de benodigde innerlijke energiestroming en zelfmanifestatie.

Om die balans tot stand te brengen vraagt om een holistische aanpak in de ontwikkeling van de 1e, 2e en 3e dimensie van de 5 dimensies.

 

  1. Het aardse lichaam vanuit de 1e dimensie vraagt eerst de aandacht. Je gaat je lichaam leren herkennen; het fysieke lichaam, de psyché, je talenten, je familie en je omgeving. Dit wordt ook wel het individuatieproces genoemd. Je gaat jouw lichaam, fysiek en mentaal, leren ontdekken. Het vertrouwen in jezelf en je lichaam groeit.
  2. Vanuit de 2e dimensie leer jij jezelf erkennen en accepteren; het fysieke lichaam, de psyché, je talenten, je familie en je omgeving. Maar ook je eigen identiteit (hoe jij je onderscheid van de ander), het leren reguleren van lichamelijke emoties, het helen van het innerlijk kind, het leren afschermen van zintuigen, het ontwikkelen van je eigen betrokkenheid en grensbewaking, het stimuleren van de seksuele energiestroming, het ontwikkelen van je spirituele intuïtie, je voorstellingsvermogen en het contact met energieën. Je gaat jouw lichaam, fysiek en mentaal, leren verzorgen en leren helen bij klachten. Het zelfvertrouwen en je weerbaarheid groeit. 
  3. Vanuit de 3e dimensie leer je het waarnemen van emotionele verwondering door invloeden van buitenaf. Het leren omgaan met ego drijfveren, angsten, schuldgevoelens, schaamtegevoelens, onzekerheden en paniek. Maar je leert ook het najagen van je eigen dromen en hartenwensen. Je komt tot jouw persoonlijke krachtige identiteit waarin jij jezelf lief hebt, je volledig durft te uiten, de levensenergie stroomt en jij volledig in je kracht staat. Het proces van de 2e en 3e dimensie wordt ook wel het zelfvalidatieproces genoemd. Je ervaart dat jij vanuit je eigen kracht er écht toe doet in de interactie met de ander.
  4. In de 4e dimensie ontstaat er manifestatie- en creatiekracht vanuit je ware zijn. De wet van aantrekkingskracht werkt met je mee om jezelf en je omgeving te verlichten.
  5. Vanuit de 5e dimensie handel je ten alle tijden positief en onafhankelijk vanuit de innerlijke bron om de benodigde beweging in gang te zetten.

 

Vanuit de 1e dimensie ontstaat er balans tussen ziel en lichaam. Dit leidt intern tot talentontwikkeling en extern tot het leveren van de benodigde bijdrage. Het draait om competentieontwikkeling en creativiteitsontwikkeling.

Vanuit de 2e dimensie ontstaat er balans tussen geest en lichaam. Dit leidt tot energiestroming, samenwerking en empathisch vermogen, intern in het menselijke systeem en extern in de activiteiten die je uitvoert.

Vanuit de 3e dimensie ontstaat er balans tussen ziel en geest leidt tot communicatie, leiderschap en overtuigingskracht, intern in relatie tot jezelf en extern in relatie tot anderen.

 

Door jezelf te leren ontdekken, uit te spreken en manifesteren en te focussen op de energiestroming (balans) en innerlijke blokkades (rust) in het hoofd en het lijf, komen de benodigde processen op gang om jezelf te voorzien in je eigen gezondheid en welzijn en van betekenis te zijn naar je omgeving. Dit resulteert in balans binnen je menselijke systeem en een gezonde welvaart binnen het natuurlijke ecosysteem.

Pas dan ben je volwaardig mens, waardevol en betekenisvol met duurzame impact.


strategie

Je voelt je goed. Nu ben jij jezelf, verbonden, vrij, energiek en van betekenis. Je leeft.

Obstakels in de ontwikkeling van het menselijke systeem ontstaan al bij kinderen die niet de juiste fysieke, sociaal-emotionele, mentale en/of energetische voeding en bescherming krijgen. De innerlijke energiestroming stagneert waardoor het leerproces niet naar wens verloopt en waardoor ongewenste gedrag wordt vertoont.

Het onderliggende probleem is dat het kind zich niet goed kan ontwikkelen, het kan niet zichzelf zijn en probeert zich in bochten te wringen om te voldoen aan dat wat verwacht wordt. Het kind wordt ouder en komt tot een volwassen leeftijd of ouder. Maar het menselijke systeem raakt steeds verder uit balans. Het stagneert met fysieke, sociaal-emotionele en/of mentale klachten tot gevolg.

Het is aan mij om kinderen, jongeren en volwassenen te begeleiden naar balans in het menselijke systeem in de groei naar volwaardig mens zijn.

Volwaardig mens zijn = Je ontvangt de benodigde voeding en bescherming, je bent overtuigd over wie je bent en wat je komt bieden, je maakt de juiste keuzes voor jezelf, je toont gewenst gedrag, er ontstaat een creatief leerproces, je energie gaat stromen en pakt zichtbaar jouw plek in de maatschappij waar vanuit jij voluit kunt leven en van betekenis bent.

Ieder persoonlijk ontwikkeltraject start ik met een uitgebreide intake om de levensloop te bepalen en waar de kern van de problematiek zit. De zichtbare blokkades in het menselijke systeem filter ik hier uit en stel een persoonlijk behandelplan op om de hulp vraagt te beantwoorden en balans te creëren in het lichaam, de geest en/of de ziel.

Stap voor stap gaan we gezamenlijk aan de slag, passen tussentijds het plan aan waar nodig, zodat de innerlijke benodigde menselijke processen weer op gang komen. Het

 menselijke systeem wordt krachtiger en weerbaarder. Er ontstaat rust, vrede en veiligheid en je voelt dat je goed in je vel zit.

Om te komen tot balans binnen het menselijke systeem vraagt aandacht voor het:

  • ontdekken van je lijf, je oorsprong, je persoonlijkheid, je talenten, je familie en je omgeving waar je uit voortkomt.
  • herkennen, erkennen, accepteren en helen van sociaal-emotionele blokkades vanuit familie- en omgevingsinvloeden en de fysieke blokkades.
  • liefhebben van jezelf en je naasten.
  • ontwikkelen van je creatieve geest, overtuigingskracht en empathisch vermogen.
  • nemen van de eigen verantwoordelijkheid, persoonlijk leiderschap, communicatievaardigheden en zelfzorg.
  • samenwerken in broederschap vanuit gewenst gedrag met gedeelde kennis en kunde naar waardevolle en betekenisvolle duurzame impact.

methode

Ik draag bij aan het in balans brengen van het menselijke systeem, op een natuurlijke wijze tussen:

  • hoofd (de geest), hart (de ziel) en lichaam,
  • moeder natuur (ecosysteem) en de familielijnen (DNA),
  • de aarde (het mannelijke) en het universum (het vrouwelijke),
  • het fysieke lichaam (energiecentrum) en het energetische lichaam (krachtcentrum).

doelgroep

Ik ben er voor wijze denkers, gevoelige voelers en creatieve doeners.

Kinderen, jongeren en volwassenen met een neurodiversiteit.

Ook wel:

  • beelddenkers, rechterhersenhelft denkers en vooruitdenkers
  • creatievelingen, kartrekkers en innovators
  • whiz-kids, stuudjes en nerds 
  • hoogsenitieve personen
  • mensen met Dyslexie, ADD, ADHD, hoogbegaafd, autisme, TOS, ASS, DCD, Dyspraxie, Dyscalculie en/of LHBTQIA+ zijn